سفارش تبلیغ
صبا ویژن

.....مطالب پزشکی....

صفحه خانگی پارسی یار درباره

چگونه پوستی سالم و سفید داشته باشیم؟

    نظر

یا دوست دارید با روش طبیعی و در مدت زمان کوتاه باقی ماند تا عید پوستی روشن تر و زیباتر داشته باشید؟ با kzpهمراه باشید!

چگونه در 2 هفته پوستی روشن و درخشان داشته باشیم؟

امروزه عوامل مختلفی مانند سبک زندگی، استرس، آلودگی هوا، عوارض دارویی، نور خورشید، بیماری های پوستی، ژنتیک و ... بر روی تیره شدن رنگ پوست موثر هستند. مطمئنا این تغییر در رنگ پوست برای هیچ کس خوشایند نیست و همه افراد و به ویژه خانم ها دوست دارند پوستی روشن، درشخان و زیبا داشته باشند.

اگر شما نیز دوست دارید در سال جدید و عید نوروز 97 رنگ پوستتان را بهتر کنید و کمی آن را روشن تر و شفاف تر نمایید بهتر است این قسمت از زیبامون دات کام را تا آخر ببینید و از توصیه هایی که در این مقاله گردآوری شده است برای روشن شدن رنگ پوست خود استفاده نمایید.

 

چگونه پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؟

 

قبل ازاستفاده از هر روش خانگی برای روشن تر شدن رنگ پوست خود باید سه اقدام کلی برای پوست خود داشته باشید و سپس از بهترین درمان های خانگی و طبیعی استفاده نمایید.

 

پیشگیری

همانطور که بارها شنیده اید پیشگیری معمولا بهتر از درمان است. بنابراین چه در روزهای ابری و بدون نور خورشید و چه در روزهای آفتابی استفاده از کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید. این کرم تا حد زیادی مانع از آسیب های نور خورشید بر روی پوست شده و همچنین از تیره و کدر شدن پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

 

مراقبت از پوست

 

مراقبت از پوست

ابتدا نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و هفته ای یک بار از روش های مناسب و درست لایه برداری از پوست استفاده کنید. لایه برداری از پوست سلول های مرده از سطح پوست را از بین می برد و از این طریق باعث می شود تا پوست صورتتان روشن تر باشد. 

مراقبت از پوست یکی از کارهایی است که باید به درستی آن را انجام دهید زیرا پوست به عنوان مهم ترین عضو بدن شماست و عدم رسیدگی به آن به سرعت نمایان می شود.

 

مرطوب کردن پوست

مرطوب کردن پوست را به هیچ عنوان فراموش نکنید. خشک شدن پوست یکی از عواملی است که باعث می شود تا پوست صورت تیره و کدر دیده شود. بنابراین همیشه پوست خود را با یک مرطوب کننده مناسب و باکیفیت مرطوب کنید و از خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

 

درمان های خانگی و طبیعی برای روشن شدن رنگ پوست

 

شست و شو روزانه پوست با عسل

 

عسل

 

عسل دارای خواص شگفت انگیزی برای پوست است که علاوه بر روشن تر کردن پوست نقش موثری در ایجاد و حفظ رطوبت پوست دارد. اگر پوست صورتتان حساس است می توانید از عسل به عنوان یک جایگزین مناسب برای شست و شو دهنده های صورت استفاده کنید زیرا عسل دارای خواص ضدباکتریایی بوده و از ایجاد اسیب به پوست جلوگیری خواهد کرد.

قبل از دوش گرفتن مقداری عسل را مانند ماسک صورت روی پوست خود قرار دهید، چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. این روش شاید کمی سخت و چسبنده باشد اما واقعا ارزشمند است و کمک می کند تا پوستی سالم تر، زیباتر و روشن تر داشته باشید.

 

ماسک صورت با ماست

 

ماست

 

ماست حاوی اسید لاکتیک بسیار بالایی است و به همین دلیل برای روشن و سفید شدن پوست بسیار موثر و مفید است. برای این ماسک صورت بهتر است از ماست ساده استفاده کنید و در صورت تمایل آن را با مقداری عسل مخلوط کنید.

چند قاشق ماست را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی پوست صورت خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. با استفاده مداوم از این ماسک طبیعی پوستی روشن تر و طبیعی تر خواهید داشت.

 

استفاده از آرد گندم برای روشن شدن پوست

 

آرد گندم

 

استفاده از آرد گندم با حالت خمیری شکل یکی دیگر از روش های طبیعی برای روشن تر شدن رنگ پوست است. مقداری آرد گندم را با چند قطره آب یا گلاب مخلوط کنید تا حالتی خمیری و چسبناک پیدا کند. این خمیر را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس ان را بشویید. از این خمیر می توانید برای سایر قسمت های بدن نیز استفاده کنید.

 

ژل آلوئه ورا

 

 آلوئه ورا

 

آلوئه ورا یکی دیگر از معجزه های طبیعت برای افزایش زیبایی پوست است. برای استفاده از این گیاه تنها به یک برگ آلوئه ورا نیاز دارید. ژل آن را استخراج کنید و روی پوست خود بمالید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس ان را بشویید. ژل آلوئه ورا سلول های آسیب دیده پوست را بازسازی می کند و باعث کاهش تیرگی پوست و بهبود رنگ پوست خواهد شد.

 

ماساژ پوست با روغن بادام

 

روغن بادام

 

اگر به دنبال روشی طبیعی برای کاهش چین و چروک پوست و همچنین روشن و سفید شدن پوست خود هستید استفاده از روغن بادام را فراموش نکنید. روغن بادام دارای اسیدهای چرب غیر اشباع و مواد معدنی بسیار زیادی است که بای پوست لازم و ضروری هستند و ماساژ پوست با این روغن طبیعی سبب روشن تر شدن و همچنین مرطوب شدن پوست خواهد شد.

برای این منظور پوست خود را با مقداری روغن بادام ماساژ دهید و این کار را حداقل 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا به مرور پوستی روشن، جوان و زیبا داشته باشید.