سفارش تبلیغ
صبا ویژن

.....مطالب پزشکی....

صفحه خانگی پارسی یار درباره

راز هایی در مورد چشم سوم و نحوه فعال کردن ان

    نظر

همه چیز در مورد چشم سوم و روش های فعال کردن چشم سوم


نکانی در مورد چشم سوم

چشم سوم محلی برای دریافت ادراکات فراحسی، الهام و اشراق و وسیله‌ای برای ارتباط موجودات با یکدیگر در جهان هستی می‌باشد.

دانشمندان معتقدند که چشم سوم مانند یک لوبیا است که در بین دو ابرو قرار گرفته و کار آن دریافت سیگنالهای انرژیکی است.

حالا من این غدده را از نزدیک ندیده ام ولی هر شکلی که باشد کارش تقریبا درست است.

چشم سوم در بین 2 ابرو قرار گرفته و کار آن دریافت سیگنالهای انرژی و حتی ارسال آنها نیز هست. شما با استفاده از این چشم میتوانید امواج انرژی که در محیط هست را احساس کنید این امواج را از طریق مغز یا روح تجزیه و تحلیل کنید و در نهایت پیام مربوطه را به تصویر بکشید این پیام میتواند یک تصویر، یک حس و یا هر چیز ماورایی باشد. معمول استفاده من از این چشم ارسال حس آرامش به افراد و دریافت تصاویر انرژیکی اجسام و اشخاص است. یعنی با استفاده از این چشم من میتوانم هاله افراد موجودات فرا مادی و یا دردها و هر چیز غیر مادی و انرژیکی را با استفاده از این چشم مشاهده کنم.

تست تعیین میزان فعالیت چشم سوم

ابتدا شما بزرگترین انگشت خود را که همان انگشت وسط است را از فاصله ای حدود 20 سانتیمتر به بین 2 ابرو نزدیک کنید. شما باید احساسی خاص مانند غلغلک یا حتی درد در آن ناحیه احساس کنید. اگر هیچ احساسی نداشتید با انگشت سبابه این عمل را انجام دهید و اگر هم باز هیچ احساسی نداشتید با انگشت کوچک عمل را تکرار کنید و اگر باز هم احساس نداشتید با وسیله نوک تیز مثل نوک خودکار این عمل را انجام دهید.
هر چقدر که جسمی که به این چشم نزدیکتر شود نوک پهنتر داشته باشد و هر چه فاصله آن از پیشانی بیشتر باشد نشان دهنده باز بودن این چشم دارد برای مثال اگر شما نوک خودکار را از فاصله 1 سانتیمتری احساس میکنید چشم شما بسیار ضعیف است و اگر انگشت وسط خود را از فاصله 10 سانتیمتری احساس کنید وضعیت چشم سوم شما مناسب است.
توصیعه میشود این عمل را به مدت زیاد تکرار نکنید. چون ممکن است دچار سر درد شوید.

راههای فعال کردن چشم سوم

 شما هر شب یا هر وقتی که بیکار بودید میتوانید این ناحیه را ماساژ دهید و یا حتی آنرا به آرامی بخارانید. شما میتوانید از اجسام بهم ریخته که شکل خاصی روی آنها نقش نبسته است بدنبال تصویر خاصی بگردید مانند اشکالی که روی سنگهای مرمر تشکیل میشوند من سعی میکنم چند تصویر برای مثال روی سایت قرار دهم. و شما اشکال مورد نظر را جستجو کنید. اگر بعد از مدتی توانستید این تصاویر را حرکت دهید که بسیار عالیست برای مثال شما فردی را در تصویر پیدا مینکید حالا خوب دقت کنید ممکن است این فرد به شما بخندد و یا اخم کند یا به سمت شما برگردد و شما را نگاه کند و رویش را از شما برگرداند.

1 - همه چیز در مورد چشم سوم و روش های فعال کردن چشم سوم

 فعال کردن چشم سوم

یک قطعه فیروزه را به مدت ده دقیقه بر روی خاک باغچه در آفتاب گذاشته و سپس بمدت بیست دقیقه آن را بر روی چشم سوم خویش قرار دهید. این روش می بایستی هر روز به طور متوالی تکرار گردد. چنانچه حتی یک روز فاصله بیفتد، اثر پنج روز از بین می رود.

انجام طولانی مدت روش فوق باعث باز شدن نیروی چشم سوم و رویت موجودات ابعاد دیگر و وقایع جهان های مختلف مادی و معنوی خواهد شد. البته انتظار می رود که افراد کمی از این روش طولانی مدت استفاده نمایند.

چشم سوم با اسامی مختلف از جمله چشم معرفت، چشم بصیرت، چشم دل، چشم درون، تیسراتیل و آجنا خوانده می‌شود و جایگاه آن در کالبد اثیری و منطبق بر پیشانی در جسم فیزیکی است.

 چشم سوم محلی برای دریافت ادراکات فراحسی، الهام و اشراق و وسیله‌ای برای ارتباط موجودات با یکدیگر در جهان هستی می‌باشد. از طریق آجنا می‌توان با عوالم و موجودات ماورائی و همچنین با ورای ابعاد مکانی و زمانی ارتباط برقرار ساخت. همچنین با کمک آجنا می‌توان هاله‌ها را دید.

برای رؤیت هاله، لازم است که تمرینات باز کردن چشم سوم را انجام دهید، تا چشم سوم خود را تحریک کرده، قدرت گیرندگی آن را افزایش دهید. این کار شما را قادر می‎سازد که انرژی اطراف سوژه‌ را دریافت کنید. البته بدون انجام این کار هم دیدن هاله‎ی تک‌رنگ‌ها ممکن است، اما اگر چشم سوم شما تحریک و باز نشده باشد، دیدن هاله‎ی یک موجود زنده بسیار مشکل خواهد بود. در پست بعدی در مورد هاله ها توضیح خواهیم داد .
به یاد بیاورید که وقتی خیلی خیلی خسته و کاملاً فرسوده‌اید چه حالی دارید؟ به یاد بیاورید که چه احساسی دارید وقتی برای روزها نخوابیده‎اید و به سختی می‎توانید چشمهایتان را باز نگه دارید؟ به یاد بیاورید که چه احساسی دارید وقتی چشمهایتان دست از تلاش برای بسته شدن بر نمی‎دارند؟ به یاد بیاورید که چه حالی دارید وقتی که با چشمهایتان می‎جنگید تا آنها را باز نگه دارید؟

تجسم این حالتها با تمرکز و توجه کامل، در شما احساسی برمی‎انگیزد، مانند اینکه تلاش می‎کنید یک پرده‎ی خیالی سنگین را از پشت چشمهایتان بلند کنید. در چنین حالتی ماهیچه‎های چشمهایتان خوب پاسخ نمی‎دهند، بنابراین کار شما تقریباً بطور کامل ذهنی است.

چند لحظه صبر کنید تا این حالت را به خوبی مجسم کنید. کوشش برای باز نگه‌داشتن چشمان خسته، یک تحریک ذهنی قوی در چشم سوم ایجاد می‎کند و به تدریج باعث باز شدن آن می‎شود. اما چگونه؟

این فعالیت گشایشی ذهن ، آگاهی جسمی شما را در محل چشم سوم متمرکز می‎کند. هنگامی که آگاهی جسمی شما در یک قسمت از بدنتان متمرکز می‎شود و شما آن ناحیه را تحت نفوذ ذهنی خود قرار می‎دهید، کالبد انرژی خود را در آن ناحیه به نحوی پویا تحریک می‎کنید. اگر این فعالیت ذهنی به اندازه کافی ادامه پیدا کند و تلاش ذهنی کافی صرف آن شود، چشم سوم شما شروع به باز شدن خواهد کرداگر شما فعالیت گشایشی ذهن را هنگامی که در حالت آرامش هستید و موضوعی در میدان دید شما قرار دارد ( و بطور مستقیم در حال نگاه کردن به آن نیستید ) انجام دهید، دید هاله‎ای خودبخود ایجاد خواهد شد.

فعالیت گشایشی ذهن که در اینجا شرح داده شد، شبیه تکنیک‎های دیداری باز کردن چاکرا است که توسط اکثر استادان کار با انرژی و پیشرفت قوای ذهنی تدریس می‎شود. فقط به مراتب قوی‌تر و مؤثرتر است. تمرینهای دیداری کار با انرژی به تنهایی ضعیف و کند هستند و یادگیری و استفاده از آنها مشکل است.

توصیه: مرکز بین دو چشم (روی پیشانی) را به نرمی با ناخن بخارانید. این کار به شما کمک خواهد کرد که این نقطه را با آگاهی جسمانی خود به دقت هدف بگیرید.

آگاهی جسمانی خود را به ناحیه بین چشمهای خود منتقل کنید. با تمرکز کامل از این ناحیه آگاه شوید. این ناحیه را به صورت ذهنی بالا بکشید. چنان که گویی تلاش می‎کنید پلکهایتان را به زور باز کنید. اما به ماهیچه‌هایتان در این ناحیه اجازه ندهید که منقبض شوند یا به هر صورت دیگر پاسخ بدهند ( این تلاش کاملاً ذهنی است
احساس خود را به دقت مورد توجه قرار دهید. تصور کنید که چشمهایتان خیلی سنگین شده‎اند؛ به آنها اجازه دهید که بسته شوند، و چند بار پلکهایتان را به‌هم بزنید. توجه کنید که برای این کار از کدام ماهیچه‌ها استفاده می‎کنید.

همین فرمان عضلانی را از طریق آگاهی جسمانی ذهن خود در آن ناحیه به کار ببرید، اما دیگر به ماهیچه‌های پلکهایتان اجازه ندهید که از فرمان اطاعت کنند.

این کار را دوباره و دوباره تکرار کنید ( بالا بکشید، بالا بکشید، بالا بکشید… ) چنان که گویی یک وزنه‎ی خیالی سنگین را از پشت چشمهایتان بلند می‎کنید.

این کار را بارها تکرار کنید، اما به خودتان ( یا هیچ یک از ماهیچه‎هایتان ) اجازه‎‎ی انقباض یا پاسخ ندهید. این کار در آغاز کمی دشوار است، اما با کمی تمرین به راحتی در انجام آن مهارت و تسلط پیدا می‎کنید.

این فعالیت گشایشی ذهنی خیلی مهم است. اگر می‎خواهید به روشن‌بینی و سایر توانایی‌های روحی دست پیدا کنید، این تمرین اولین قدم برای یادگیری کنترل چشم سوم است

در مراحل اولیه ممکن است احساس کنید که ناحیه وسیعی از بالای ابروهایتان را بالا می‎کشید، حتی تمام پیشانی خود را . این مورد اشکالی ندارد و باز هم می‎تواند تأثیر لازم را برای باز کردن چشم سوم شما داشته باشد. با تمرین بیشتر خواهید توانست حوزه‎ی تمرکز فعالیت ذهنی خود را کاهش دهید و آن را به ناحیه‎ی بین ابروها ( چشم سوم ) محدود کنید.

اگر این فعالیت گشایشی ذهنی را ادامه دهید، چشم سوم خود را تحریک کرده ، آن را فعال خواهید ساخت. تمرکز یکنواخت و آرام شما روی یک شیئ، چشم سوم شما را با انرژی ساطع شونده از آن شیئ هماهنگ خواهد کرد. این انرژی به مرکز بینایی مغز شما ارسال می‎شود و در آنجا بعنوان یک تصویر ( یک نوار روشن از نور رنگی ) تفسیر می‎شود.
توصیه: هر گاه در انجام این عملکرد گشایشی ذهنی، تمرکز و تسلط کافی کسب کرده، آنرا بصورت ذهنی اجرا کنید، متوجه خواهید شد که وزنه‎ی خیالی پشت چشمهای شما در یک سمت آسانتر از سمت دیگر بالا کشیده می‎شود،که معمولاً سمت راست آسانتر است. اصولا‎ً این احساس ناشی از تفاوت بین دو نیمکره‎‎ی مغز شما است که استفاده از یکی به مراتب آسانتر از دیگری است ( نیمکره‎ی غالب ). اگر این مورد برای شما ایجاد اشکال می‎کند، با یک فعالیت چرخشی ذهنی، در جهت چرخش عقربه‎های ساعت در ناحیه‎ی بین ابروها، چشم سوم خود را تحریک کنید. منظور از جهت چرخش عقربه‎های ساعت این است که صورت خود را به عنوان صفحه‎ی ساعت در نظر بگیرید و جهت صحیح چرخش را با آن بسنجید. برای این فعالیت چرخشی نیز از همان فرمان ذهنی عضلانی استفاده کنید که قبلاً برای باز کردن چشمهای خسته به کار می‎بردید. اما اکنون آنرا برای چرخش به کار ببرید، چنان که گویی با حرکت چرخشی یک مداد، این ناحیه را تحریک می‎کنید. بهترین روش این است که برای فعال کردن چشم سوم خود تمرین گشایشی اصلی و این تمرین چرخشی را یک در میان انجام دهید. فعالیت گشایشی ذهنی به هر حال برای هماهنگ کردن چشم سوم شما با هاله لازم است.

توجه: به یاد داشته باشید که همه‎ی این تمرینهای محرک انرژی، به آگاهی جسمانی موضعی خصوصاً آگاهی موضعی در سطح پوست وابسته‎اند. برای اینکه این تمرینها مؤثر باشند، باید احساس کنید که آنها واقعاً اتفاق می‎افتند.

 


آیا واقعا ضریب هوشی مهم است؟؟؟

    نظر

آیا ضریب هوشی واقعا مهم است؟ #ازمابپرس



IQحق نشر عکسGETTY IMAGES

در روزهای گذشته گزارشی درباره "ضریب هوشی ترامپ" داشتیم. این که رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شده بود که ضریب هوشی‌ او از رکس تیلرسون، وزیر خارجه‌اش بالاتر است و آقای تیلرسون را به چالش هوش دعوت کرد. او همچنین در سال 2013 توییت کرده بود که ضریب هوشی‌اش "بسیار بیشتر" از باراک اوباما و جورج دبلیو بوش، روسای جمهور قبلی آمریکا است.

بیشتر بخوانید: ضریب هوشی ترامپ چقدر است؟

تقریبا همه ما می‌خواهیم باهوش باشیم و تقریبا همه ما می‌خواهیم ضریب هوشی فرزندمان بالا باشد. برای همین برای‌ مان مهم است بفهمیم بهره هوشی خودمان یا فرزندمان چیست، مگر نه اینکه هوش ما آینده ما را 09رقم می‌زند؟

در این مطلب دکتر مهبد ابراهیمی به سوال‌های مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی درباره ضریب هوشی بر اساس جدیدترین یافته‌ها پاسخ گفته است.

در این مطلب سعی شده بدون پرداختن به نظریه‌ها و مبانی آماری پیچیده‌ای که ضریب هوشی (IQ) بر اساس آن تعریف شده، به سوال‌های مخاطبان پاسخ دهیم.

  • فرق هوش و ضریب هوشی (بهره هوشی) چیست؟

تعاریف مختلفی از هوش وجود دارد اما در این‌جا ما هوش را مجموعه توانایی‌ها و مهارتهای شناختی در نظر می‌گیریم که فرد را قادر به جذب، پردازش و بکارگیری اطلاعات می‌کند تا از آن برای یادگیری، تولید فکر و مفاهیم تازه، حل مسأله و ایجاد تغییر در محیط اطراف خود استفاده کند.

ذهن ما برای پردازش اطلاعات از این مهارتهای شناختی استفاده می کند: توجه، حافظه، قضاوت و ارزیابی، استدلال و استنتاج، حل مسأله، محاسبه، تصمیم گیری، تفکر انتزاعی، یادگیری از تجربه و اطلاعات، درک مطلب و مهارتهای زبانی و کلامی و برنامه ریزی. به این ترتیب طیف این توانایی‌ها بسیار وسیع است.

و اما بهره هوشی؛ از دیرباز این سوال برای بشر وجود داشته که چرا بعضی افراد خوب یاد می‌گیرند و ایده‌های عالی خلق می‌کنند اما برخی دیگر نه. چرا برخی کند و دیر یاد می‌گیرند و برخی تند و سریع.

intelligenceحق نشر عکسGETTY IMAGES

در اواخر قرن نوزدهم به دنبال راهی می گشتند که بتوانند آنها را که خوب یاد می‌گیرند از آنها که خوب یاد نمی‌گیرند تمیز بدهند. یکی از انگیزه‌های اصلی هم این بود می‌خواستند آنچه را آن موقع "عقب ماندگی ذهنی"می‌دانستند با روشی شناسایی کنند و مثلا از سال‌های اول زندگی بفهمند که چه کودکانی خیلی یاد خواهند گرفت و کدام دچار"عقب ماندگی ذهنی" می‌شوند.

از این طراحی تست‌هایی برای اندازه گیری توانایی‌های شناختی یا پیش‌بینی این توانایی‌ها آغاز شد. تست هوش، که بهره هوشی را اندازه می‌گیرد، کار روانشناس انگلیسی چارلز اسپرمن در ابتدای قرن بیستم است.

اساس نظریه اسپرمن این است که یک هوش عمومی وجود دارد که تعیین کننده توانایی و مهارت‌های ذهنی و فکری افراد است. او متوجه شده بود که مثلا کسانی که مهارت‌های کلامی خوبی دارند در استدلال هم خوب هستند و به این نتیجه رسید که بین این مهارت‌ها ارتباط متقابلی وجود دارد، اما برای برقراری این ارتباطات متقابل نیاز به یک مبنای کلی هست که همه چیز دیگر بر آن بنا شود. اگر بتوانیم این مبنای کلی یا همان هوش عمومی را اندازه‌گیری کنیم می‌توانیم بقیه عملکرد آن را هم پیش‌بینی کنیم. به زبانی ساده اگر پی ساختمان را اندازه بگیری تکلیف بقیه ساختمان روشن می‌شود.

intelligenceحق نشر عکسGETTY IMAGES

و به این ترتیب بر پایه مدل‌های آماری راه اندازه‌گیری این هوش عمومی (نظریه g) پیدا شد و بهره هوشی نام گرفت.

از همان زمان تا به امروز نظریه‌ای بحث برانگیز بوده و مخالفان و موافقان خود را دارد. تحقیقات بسیاری آن را تایید کرده‌اند و تحقیقات بسیاری آن را رد کرده‌اند. تحقیقات بسیاری هم که بر اساس همین نظریه انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که آی کیو نژادها، طبقات اجتماعی و اقتصادی و جنسیت‌های مختلف با هم تفاوت دارند.

از همه معروفتر شاید کتاب منحنی زنگی-شکل، هوش و ساختار طبقاتی در زندگی آمریکایی است که در 1994 منتشر شد و شاید اساس باور بسیاری از مردم را تشکیل می‌دهد. نویسندگان با استفاده از منحنی توزیع جمعیتی آی کیو استدلال کردند که هوش بهترین معیار پیش‌بینی تحصیل، آینده شغلی، درآمد و موفقیت افراد است که بر اساس عوامل ژنتیکی و محیطی شکل می گیرد و قابل تغییر نیست.

آنها همچنین بین هوش و نژاد (یا ژن) رابطه‌ای می‌دیدند و نگران بودند که "کم‌هوشان" با زاد و ولد بیشتر تعدادشان از "باهوشان" بیشتر شود و به این ترتیب آمریکا "خنگ‌تر" شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره ضریب هوشی این‌جا کلیک کنید

intelligenceحق نشر عکسGETTY IMAGES
  • چه تست‌هایی برای اندازه‌گیری ضریب هوشی وجود دارد؟

این تست‌ها در واقع انواع مختلف همان تست‌های هوشی است که در مدرسه یا کنکور دانشگاه با آن روبرو شده‌ایم که معمولا مهارتهای مشخصی را ارزیابی می‌کند.

  • تجسم فضایی: درک اشکال و احجام در فضا
  • استدلال کمی مثل توانایی حل مسئله از جمله مسائل عددی و ریاضی
  • اطلاعات فرد در باره موضوعات مختلف
  • استدلال سیال: توان فکر کردن منعطف و حل ابتکاری مسأله
  • حافظه کوتاه مدت و استفاده از آن

بسیاری از مخاطبان از ما خواسته‌اند که تست هوش استاندارد معرفی کنیم، چنین تستی وجود ندارد.

تعداد بیشماری از این تست‌ها وجود دارند که از روش و متدولوژی آماری مختلفی استفاده می‌کنند، برخی شناخته‌شده‌تر هستند و مدعی دقت و کیفیت. ادعایی که نمی‌توان آن‌را ثابت کرد. با این حال اساس همه این تست‌ها یکسان است. در اینترنت تست‌های رایگان زیادی وجود دارد، اینکه کدام دقیق‌تر است روشن نیست.

intelligenceحق نشر عکسGETTY IMAGES
  • آیا ضریب هوشی به ژنتیک مربوط است یا عوامل اکتسابی در کودکی و بزرگسالی در آن تاثیردارد؟

برخی محققان می‌گویند که مجموعه ژن‌هایی را کشف کرده‌اند که بر "آی کیو" تاثیر می‌گذارند و حتی مدعی شده‌اند 75 درصد آی کیو ژنتیکی است. این همان انتقادی است که به بهره هوشی وارد است. اگر توانایی‌های ذهنی را به بهره هوشی محدود کنیم نتیجه این می شود که هوش ژنتیکی است و به محیط، آموزش، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و غیره ربط کمی دارد. اینکه چنین نگاه محدودی را بتوان معتبر دانست سوالی است که هر کس خود می‌تواند به آن پاسخ دهد اما چنین تحقیقاتی مثل این است که کسی کارآیی ماشین خود را فقط با بوقش ارزیابی کند و به هیچ چیز دیگر کاری نداشته باشد حتی به اینکه آیا ماشین بنزین دارد یا چرخ‌هایش باد دارد یا نه.

مثل بسیاری ویژگی‌های دیگر به احتمال زیاد توانایی‌های شناختی (نه آی کیو) نیز نتیجه تعامل متقابل ژن و محیط است.

  • آیا ضریب هوشی را میتوان با درس خواندن، ساز یاد گرفتن، زبان خارجی آموختن و دیگر فعالیتهایی که مغز را به چالش می‌کشد، بالا برد یا صرفا ثابت است؟

همانطور که با رفتن به کلاس یا تمرین می‌توان نمره تست هوش کنکور را بهتر کرد احتمالا می‌توان ضریب هوش (نه خود هوش) را بالا برد.

دانشمندان هوش را به دو نوع سیال و متبلور تقسیم می‌کنند. هوش سیال ایده‌های نو و راه حل‌های نو و روش‌های نو تولید می کند و هوش متبلور به کار گرفتن اطلاعات و تجربیات از پیش دانسته است. شواهدی علمی وجود دارند که با تمرین می‌توان مهارت‌های شناختی مثل حافظه یا تمرکز را بهتر کرد و بخصوص هوش متبلور را می‌توان بهتر کرد.

تصور بر این است که با افزایش سن، هوش متبلور معمولا تقویت اما هوش سیال معمولا تضعیف می‌شود.

نمونه نتیجه تست سلامت ذهن دانشگاه کمبریجحق نشر عکسCAMBRIDGE BRAIN SCIENCESImage captionنمونه نتیجه تست سلامت ذهن دانشگاه کمبریج
  • آیا میزان تنبلی یک فردربطی به ضریب هوشی‌اش دارد؟ آیا تست بهره هوشی کمکی به کارفرماها برای استخدام می‌کند؟

ضریب هوشی نشانه باهوش بودن است. نه به تنبلی ربطی ندارد.

تست آی کیو هیچ‌گونه مهارت و توانایی لازم برای شغل خاصی را اندازه نمی‌گیرد و ارزیابی بسیار محدود و حتی "معیوبی" است.

  • آیا هوش بالا باعث پیشرفت شغلی و مالی در زندگی است؟

ممکن است برخی افراد که آی کیو بالا دارند وضع شغلی و مال خوبی داشته باشند و بر عکس. نکته این است که آی کیو را با باهوش بودن نباید یکی گرفت.

تقریبا تمام افراد به هوش خود فکر می‌کنند و هر کس نوعی ارزیابی شخصی از هوش خودش دارد، مثلا رئیس‌جمهوری آمریکا به بهره هوشی خود می‌بالد و آن را معیار می‌داند، برخی هم از "ژن خوب" سخن می گویند، که به نظر می‌رسد منظور همان باهوش بودن باشد. مسئله این است که آیا تست آی کیو را معادل هوش بدانید یا نه و ذهن پیشرفته خود را بخواهید به آن تقلیل دهید یا نه.

آنچه در پی می‌آید اطلاعاتی مرتبط به هوش و بهره‌ هوشی، کاربرد و انتقادهای وارده بر آن است که بر اساس آن شاید پاسخ بسیاری از سوال‌های دیگری که مخاطبان از ما پرسیده‌اند روشن شود.

بهره هوشی

از میان تحقیقات متعددی که در باره بهره هوشی انجام شده و نتایج مختلفی هم داشته تحقیقی در سال 2012 منتشر شد که از جهات مختلف از جمله از نظر بزرگی جمعیت مورد مطالعه، شاخص بود . چهار پژوهشگری که آن را انجام دادند می‌خواستند روشن کنند این فاکتور هوش عمومی وجود دارد یا نه.

آنها از 110 هزار نفر 12 تست هوش آنلاین گرفتند و در نهایت اساس کار را بر 46 هزار نفر قرار دادند. اطلاعاتی که از این تست‌ها گردآوری شد با استفاده از یک متد تحلیل آماری که خود اسپرمن از پیشروان آن بود بررسی شد. نتیجه روشن بود، آی کیو نمی‌توانست تفاوت نتیجه تست این 46 هزار نفر را توضیح دهد. برای این کار باید حداقل سه عامل اساسی را باید همزمان در نظر گرفت: حافظه کوتاه مدت، استدلال، مهارت‌های کلامی.

intelligenceحق نشر عکسGETTY IMAGES

اما آنها می خواستند مطمئن شوند این یافته آنها صحت دارد یا نه. از این رو از مغز 16 نفر حین انجام تمام آن 12 تست "ام آر آی" کردند و دیدند که نشان دادند هر یک از سه جزء حافظه کوتاه مدت، استدلال، و کلام یکی مدارهای عصبی مجزا و مستقل را در مغز فعال می‌کند. به عبارت دیگر تست آی‌کیو به تنهایی نمی‌تواند عملکرد این سه مدار را ارزیابی کند.

آدام همپشر یکی از این چهار پژوهشگر می‌نویسد: "ارزیابی منفرد مثل آی‌کیو نمی‌تواند تمام تفاوت‌هایی را که بین مهارت‌های شناختی افراد وجود دارد، توضیح دهد. در واقع مدارهای عصبی مختلفی در شکل گیری هوش نقش دارند که هر یک توانایی های خاص خود را دارد. کسی که ممکن در حوزه‌هایی عملکرد خوبی داشته باشد، ممکن است در دو حوزه دیگر عملکرد ضعیفی داشته باشد."

راجر هایفیلد یکی از این چهار پژوهشگر، در گفتگویی با ایندیپندنت در باره این تحقیق توضیحاتی داده که به بسیاری سوال‌ها در باره ضریب هوش پاسخ می‌دهد: "چندین دهه است که از تست آی کیو برای اندازه‌گیری هوش استفاده می‌شود اما این تست از اساس معیوب است چرا که ماهیت پیچیده ذهن بشر و اجزای مختلف آن را به حساب نمی‌آورد."

intelligeحق نشر عکسGETTY IMAGES

"این خیلی عجیب است که ما دوست داریم مغز بشر را پیچیده‌ترین چیز عالم بدانیم اما هنوز خیلی از ما می‌پذیریم که می توان کارکرد مغز را با این تست به اصطلاح آی‌کیو اندازه گرفت."

"تقریبا یک قرن یا کمی بیشتر است که مردم فکر می‌کنند بر اساس این هوش عمومی که اغلب در باره‌اش فقط بصورت یک عدد صحبت می‌شود بین افراد و مردم تمایز قائل شد. ما نشان دادیم که این اشتباه است."

"مطالعاتی که در پنجاه سال گذشته با استفاده از آی کیو انجام شده تفاوت‌های ذاتی بین بهره هوشی نژادها، طبقات اجتماعی و زن و مرد نشان داده‌اند اما یافته‌های ما این نتایج را زیر سوال می‌برد."

سه انتقاد جدی

  • بهره هوشی توانایی‌های محدودی مثل تجسم فضایی، تحلیل و محاسبه را اندازه می‌گیرد اما خلاقیت، توان مدیریت، استعداد هنری، مهارت‌های اجتماعی و هوش عاطفی را اندازه نمی‌گیرد. تمام اینها عواملی هستند که در موفقیت و پیشرفت افراد نقش دارند و همگی در کنار هم هوش را شکل می‌دهند. علاوه بر این بهره هوشی مهارت و دانش‌ لازم برای یک کار یا شغل را هم اندازه نمی‌گیرد و در پیش بینی آینده شغلی یا در ارزیابی توانایی‌های فرد برای یک شغل خاص ناکارآمد است.
  • تست آی‌کیو (آزمون بهره هوشی) تفاوت دیدگاه‌های فرهنگ‌های مختلف در باره هوش را نادیده می‌گیرد و به ارزش‌ها، تفاوت سبک مهارت‌های شناختی و ارتباطی در فرهنگ‌ها و جوامع گوناگون بی‌توجه است. این تست رویکرد و قرائت خاصی از تعریف هوش را مبنا قرار می‌دهد و همه فرهنگ‌ها را با همان تعریف معیار می‌سنجد.
intelligenceحق نشر عکسGETTY IMAGES
  • یکی از جدی ترین انتقادهایی که به تست آی‌کیو وارد است نادیده گرفتن مسائل اجتماعی -اقتصادی است. آیا کسی که خوب غذا نخورده یا سوء تغذیه دارد در نتیجه تست هوشش اثر دارد؟ اگر کسی امکان تحصیل مناسب نداشته در نتیجه تست هوشش اثر ندارد؟ آیا تست هوش شاگردان مدرسه فاقد امکانات با مدرسه‌ تفاوت دارد؟ آی‌کیو تمام این مسائل را نادیده می‌گیرد چون اساس آن همان هوش عمومی است که هیچ ربطی به این سوال‌ها ندارد.

کاربرد

در سال‌های اخیر ارزش تست آی کیو بی اندازه کم شده و در تشخیص های پزشکی و روانشناسی اغلب جایی ندارد یا کاربرد بسیار محدودی دارد. اکنون از تست‌های دیگری استفاده می‌شود که رویکرد همه‌جانبه‌تری دارند.

اما برای کسانی که مهارتهای شناختی خود را اندازه بگیرند اکنون تست‌هایی مثل این تست دانشگاه کمبریج وجود دارد که سه معیار استدلال، حافظه کوتاه مدت و مهارت‌های کلامی را می‌سنجد و به کاربر می‌گوید در این سه معیار در بین کسانی که تست داده‌اند در کجا قرار می‌گیرد. البته این تست خود را تست هوش نمی‌داند بلکه خود را تست سنجش سلامت کارکرد ذهن می‌داند.


جوش ها چه هستند؟

    نظر

نکاتی درباره جوش صورت که از آن بی اطلاع هستید

آکنه یا جوش صورت  یک اختلال پوستی است که در سنین نوجوانی شروع می شود و تا آخر جوانی ادامه می یابد .در این مطلب نکاتی را درباره جوش صورت ارائه می کنیم که امیدواریم با استفاده از این راهکارها از این ضایعات پوستی جلو گیری کنید.

جوش صورت

8 نکته درباره جوش صورت

جوش و آکنه یکی از ضایعات پوستی است که تاثیر بسیاری در زیبایی صورت تان دارد. در این مقاله قصد داریم به 8 نکته در مورد جوش صورت تان اشاره کنیم که ممکن است ندانید .

1 - بسیاری از جوان ها و نوجوان ها تا وضعیت جوش هایشان بهتر می شود در مصرف داروها سهل انگاری می کنند، در حالی که مصرف داروهای خوراکی یا موضعی حتی در صورت بهبود کامل، باید به صورت دوز ادامه دار و نگهدارنده تداوم داشته باشد چون تا زمانی که فردی استعداد ژنتیکی دارد، پوست آماده جوش زدن است . کم طاقتی یکی از مهم ترین مشکلات است. اثربخشی درمان های دارویی زمانبر است و 6 ماه تا 1 سال طول می کشد تا نتیجه بخش بودنش را نشان دهد و نباید منتظر باشید داروی آکنه مانند یک مسکن عمل کرده و شما را در عرض 1 ساعت مداوا کند .

جوش صورت

درباره جوش صورت چه نکاتی وجود دارد

2 - مبتلایان مدام جلوی آینه می ایستند و حرص می خورند . این استرس روند درمان را مختل می کند. توصیه می کنم استرس تان را مهار کنید تا پوست بهتری داشته باشید .

3 - از مقایسه خود با دیگران بپرهیزید . درمان خودتان را به دیگران توصیه نکنید چون این درمان ها در افراد گوناگون یکسان نیستند. برخی داروها می تواند باعث ایجاد عارضه در فردی شود ولی برای دیگری بی اثر باشد .

4 - جوش و آکنه را دستکاری نکنید . قابلیت ها و ویژگی های پوست افراد با هم متفاوت است. به همین دلیل جای جوش روی پوست برخی افراد می ماند ولی آنچه نباید فراموش کرد این است که مهم ترین علت ماندن جای جوش دستکاری آن است .

5 - تغذیه تان را اصلاح کنید. کسی که جوش می زند باید عادت خود را بشناسد، مثلا اگر با خوردن شکلات یا فست فود جوش می زند باید از آنها پرهیز کند .

6 - عادت های نادرست را کنار بگذارید. اگر شما زمان اصلاح یا بند انداختن صورت فشار کمتری وارد کرده و مدت کوتاهی پوست را تحریک کنید، به خودتان کمک کرده اید .

7 - کمتر آرایش کنید. استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی به خصوص مواد چرب به زیاد شدن جوش ها منجر می شود. گاهی افراد مبتلا به آکنه با انواع مواد آرایشی و دستکاری سراغ جوش ها می روند که این کار علاوه بر ایجاد زخم و خراشیدگی روی پوست، جوش ها را از حالت استریل خارج می کند. همچنین استفاده از موارد آرایشی نامناسب یا کرم های مرطوب کننده یا ضدآفتاب های معمولی می تواند سبب تشدید آکنه و مقاومت درمان جوش شود .

جوش صورت

درباره جوش صورت چه می دانید

8 - خبر خوب اینکه ما در علم پزشکی پدیده ای به نام جوش درمان ناپذیر نداریم و عنوان درمان ناپذیر یا غیرقابل درمان برای آکنه اشتباه است. با صبوری و پیگیری این نوع جوش (جوش سرکش) یا آکنه مقاوم به درمان خوب می شود و اصلا مشکل حادی نیست. متخصصان پوست در بررسی آکنه ها 4 عامل اصلی را برای درمان در نظر می گیرند؛ میزان تجمع باکتری ها در محل بروز جوش ها که نقش مهمی در ایجاد جوش و تشدید آن دارد، وضعیت مجاری پیلوسباسه و میزان ترشح سبوم و درنهایت هورمون ها. وقتی آکنه یک بیمار درمان نمی شود، اولین علت آن می تواند بی توجهی به یکی از این 4 عامل باشد .

 چند نکته دیگر درباره جوش صورت

*ضد آفتاب بزنید. در مورد آفتاب نظرات متفاوت است برخی معتقدند اشعه آفتاب تاثیر خوبی در بهبود جوش های غرور جوانی دارد و برخی معتقدند که نور آفتاب پس از مدتی موجب تشدید آکنه می شود. اما مطمئن باشید از زدن ضد آفتاب ضرر نمی کنید .

*ورزش کنید. ورزش حتی جوش صورت را نیز خوب می کند. ورزش و استحمام باعث باز شدن منافذ پوست، بهبود جریان خون آن و رفع چربی می شود که نتیجه آن شادابی پوست و بهبود جوش هاست .

*داغ نشوید. گرما میزان جوش های آکنه را بیشتر می کند پس زیاد در محیط های گرم نمانید .

*پوست را ماساژ دهید. هفته ای یک یا دو بار ماساژ با مواد اسیدی نظیر سرکه سیب در کاهش چربی پوست و بهبود جوشها موثر است .

*صورت خود را بشویید. برای شستشو از صابون اسیدی (گوگردی) که پزشک توصیه می کند استفاده کنید. ابتدا صورت خود را خوب صابون بزنید تا از کف پوشیده شود .


قرعه کشی ویژه خرداد ماه

    نظر

باعرض سلام و ادب خدمت تمامی شما عزیزان

دوستان عزیز سایت KZPاز  امروز قراره بر این گرفته شده تا هر ماه یک قرعه کشی بین مخاطبان KZPاجرا بشه و به قید قرعه به 8نفر از عزیزان کارت هدیه صدهزار تومانی هدیه  داده شود

خب حالا شما چطور میتونید توی این قرعه کشی شرکت کنید؟؟؟

فقط کافیه که وارد لینک زیر بشوید و برنامه داخل سایت را از گوگل پلی دانلود کنید همین بعد سیستم به صورت خودکار اسم شما رو ثبت میکنه

دوستان عزیز بهتره که هرچه زود تر وارد لینک بشید

اولین قرعه کشی بیستمه همین ماه

دوستان عزیز باید یکی از لینک های زیر رو توی مرورگرتون کپی کنید بعد از اینکه برنامه رو نصب کردید سیستم اسم شمارو ثبت میکنه

اینم از لینک

        https://get.cryptobrowser.site/13510110                                                                                   https://get.cryptobrowser.site/13510110                         get.cryptobrowser.site/13510110


اموزش ساخت چند نوع ماسک برای صورت

    نظر

ماسک شاداب کننده

وقتی خیلی خسته هستید و به مقداری استراحت نیاز دارید، می توانید از فرصت استفاده کرده و به پوست خود رسیدگی کنید. برای این منظور، ماسک ماسک آووکادو و عسل را توصیه می کنیم که می توانید به روش زیر آن را تهیه کنید.

مواد لازم

  • نصف یک عدد آووکادو
  • 1/4 پیمانه جو دوسر
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 2 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموترش

آووکادو را شسته و پوست بگیرید. سپس آن را له کنید. جو دوسر را افزوده و هم بزنید. سپس بقیه مواد را بیفزایید و مخلوط کنید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آبگرم آن را بشویید.

ماسک زرده تخم‌مرغ و روغن زیتون

ماسک تغذیه کننده پوست

زمانی که احساس می کنید پوست صورت شما خسته است و تیره شده، می توانید با رسیدگی و تغذیه درست، طراوت و شادابی را دوباره به آن بازگردانید. برای این منظور توصیه می کنیم ماسکی که در زیر آموزش داده شده را تهیه کرده و روی پوست صورت خود بگذارید.

  • سفیده و زرده یک عدد تخم‌مرغ را از هم جدا کنید.
  • زرده را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید.
  • برای اینکه بوی بهتری پیدا کند، یک قطره از اسانس گیاهی موردعلاقه خود (مثل گل محمدی یا یاس) را به آن اضافه کنید.
  • ماسک را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید.
  • پس از این زمان، صورت را با آب گرم بشویید.

ماسک سیب زمینی پخته، شیر و روغن بادام

ماسک برای برطرف کردن اکنه و جوش

این ماسک برای برطرف کردن اکنه و جوش و همچنین برای سفید و شفاف شدن پوست کارایی زیادی دارد. برای تهیه آن باید به روش زیر عمل کنید:

  • یک عدد سیب‌زمینی متوسط را آبپز کنید. سپس آن را پوست کنده و له کنید.
  • 2 قاشق چایخوری شیر یا شیرخشک و 1 قاشق روغن بادام به آن بیفزایید و هم بزنید.
  • مخلوط بدست آمده را روی پوست قرار داده و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

این ماسک را هر هفته 2 تا 3 بار روی پوست خود بگذارید و نتیجه آن را خیلی زود ببینید و لذت ببرید.

ماسک لایه‌بردار گوجه‌فرنگی

ماسک برای از بین بردن موهای زائد پوست و باز کردن منافذ بسته

این ماسک برای از بین بردن موهای زائد پوست و باز کردن منافذ بسته کاربرد دارد. همچنین به روشن شدن رنگ پوست هم کمک می کند. برای ساخت آن می توانید از روش زیر کمک بگیرید.

  • یک عدد گوجه‌فرنگی را پوست بگیرید. آب آن را درون یک کاسه بریزید و از صافی عبور دهید تا هیچ تخم یا گوشتی نداشته باشد.
  • 1 قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی را با یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین مخلوط کنید.
  • سپس 1 قاشق غذاخوری شیر بیفزایید.
  • مخلوط بدست آمده را به روش بِن‌ماری گرم کنید. برای این منظور باید مخلوط را درون یک کاسه ریخته، کاسه را بالای یک قابلمه آب در حال جوش بگذارید تا مواد به روش غیرمستقیم حرارت دیده و گرم شوند.
  • سپس چند قطره عسل افزوده و هم بزنید.
  • اجازه دهید مواد خنک شوند و بعد آن را روی پوست بگذارید.
  • پس از خشک شدن کامل ماسک، آن را به آرامی از روی پوست بردارید و صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک شیر و جودوسر

برای نرم شدن و آبرسانی پوست

برای نرم شدن پوست و آبرسانی به آن می توانید از ماسک شیر و جو استفاده کنید. برای ساخت آن به روش زیر عمل کنید:

  • 2 قاشق غذاخوری جودوسر را درون غذاساز پودر کنید. 2 قاشق غذاخوری شیر گرم را افزوده و هم بزنید.
  • سپس 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را اضافه کنید. مخلوط را روی صورت بگذارید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند.
  • در آخر صورت را با آب گرم بشویید.

ماسک لایه‌بردار خیار و لیمو

ماسک برای شفاف سازی پوست

این ماسک برای شفاف سازی پوست بسیار کاربردی است و موجب پاکسازی منافذ بسته پوست می شود. برای ساخت آن می توانید به روش زیر عمل کنید:

  • 2 عدد خیار را پوست بگیرید، آن را به صورت حلقه ای برش دهید و 2 قاشق غذاخوری لیموترش روی آن ها بریزید.
  • مخلوط را روی حرارت کم گرم کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین افزوده و به مدت یک دقیقه هم بزنید.
  • آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
  • با استفاده از قلم‌موی کوچک، آن را روی سطح پوست بمالید تا کاملا خشک شود. سپس از روی پوست بردارید.

ماسک عسل

ماسک عسل

این ماسک یک تغذیه‌کننده‌ی مناسب برای پوست است که می توان هر روز استفاده کرد. برای بهره گیری از خواص عسل کافی است 3 قاشق چایخوری عسل را با 1/3 قاشق چایخوری پودر دارچین با هم مخلوط کنید. سپس آن ها را روی پوست خود بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.


چگونه به طورطبیعی میگرن نگیریم؟

    نظر


سردرد میگرن, پیشگیری از میگرن

کمبود منیزیم در بدن گردش خون به مغز را کم میکند و باعث ایجاد حملات میگرنی می شود

 

میگرن تنها یک سردرد ساده نیست. این در واقع یک بیماری بسیار پیچیده با طیف گسترده‌ای از علائم ناتوان کننده است که بیشتر با سردردهای شدید مشخص می‌شود. سایر نشانه‌ها ممکن است شامل حساسیت شدید دید به نور، صداها، بوهای خاص و نیز استفراغ و حالت تهوع باشد.با اینکه میگرن بسیار ناراحت کننده است اما روش‌های ساده و موثری برای کنترل و مدیریت آن وجود دارد. در ادامه با 10 مورد از این روش‌ها آشنا خواهیم شد.

 

1- به یک زمانبندی خاص پایبند باشید
سبک زندگی و فعالیت‌های روزمره شما هر چیزی که هست باید به یک زمانبندی منظم پایبند باشید. این زمانبندی ممکن است شامل رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک زمان مشخص، خوردن غذا در وعده‌های غذایی منظم و انجام تمرینات ورزشی روزانه باشد.

 

2- محرک‌های میگرن را شناسایی کنید و جلوی آن را بگیرید
اغلب این محرک‌ها ممکن است نوع خاصی از غذاها همچون شکلات تلخ یا پنیر باشد.

 

3- داده‌های ثبت شده را تجزیه و تحلیل کنید
محرک‌هایی را که در عرض چند ماه به دست آورده‌اید تجزیه و تحلیل کنید تا به یک نتیجه نهایی برسید.

 

4- یک مکمل مناسب در نظر بگیرید
مطالعات نشان داده است که منیزیم، ویتامین B2 و CoQ10 جزو مکمل‌هایی هستند که اثر آرامش بخشی دارند.

 

5- هر گونه ورزش شدید را کم کنید
محققان نشان داده‌اند که درد در برخی از مواقع با انجام تمرینات ورزشی شدید بدتر می‌شود. سعی کنید از یوگا استفاده کنید که می‌تواند باعث ایجاد آرامش، کاهش استرس و درد شود. ورزش‌های هوازی ملایم نیز می‌تواند به از بین بردن سفتی در گردن و شانه‌ها کمک کند.

 

 

6- از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید
از موادی همچون سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، آجیل‌ها، حبوبات، نخودفرنگی و غلات کامل که سرشار از منیزیم هستند استفاده کنید. کمبود منیزیم در بدن می‌تواند گردش خون به مغز را کمتر کند و همین امر باعث ایجاد حملات میگرنی خواهد شد. غذاهای حاوی امگا 3 همچون تن ماهی و ساردین نیز اثرات آرامش بخشی خوبی دارند و برای سلامت قلب مفیدند.

 

7- سطح قند خون خود را بررسی کنید
افت قند خون یک محرک شایع برای سردردهای میگرنی محسوب می‌شود. در این شرایط گلوکز بیشتری وارد جریان خون می‌شود و همین امر منجر به افزایش فشار خون خواهد شد.

 

8- سیگار را ترک کنید
اگر به سیگار کشیدن یا بوی آن حساسیت دارید، این موضوع می‌تواند باعث ایجاد حملات میگرنی شود. با پرهیز از رفتن به این مکان‌ها یا ترک سیگار می‌توانید سردردهای میگرنی خود را بهبود ببخشید.

 

9- پیشگیری را تمرین کنید
داروهای زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند جلوی بروز میگرن را بگیرد. اینکه شما به میگرن مزمن مبتلا هستید یا خیر هیچ فرقی نمی‌کند. پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند. این داروها برای تسکین درد و نشانه‌های میگرن طراحی شده‌اند و به پیگشیری از بروز حملات میگرنی کمک می‌کنند. داروها را همانگونه که توصیه شده است مصرف کنید. یکی از داروهای رایج ضد میگرنی سوماتریپتان است. همیشه از دفترچه اطلاعات موجود در قوطی داروها استفاده کنید.

 

10- مصرف کافئین خود را بررسی کنید
مصرف زیاد کافئین باعث می‌شود رگ‌های خونی موجود در اطراف مغز بیشتر از معمول منقبض شود. همین امر منجر به ایجاد سردردهای میگرنی خواهد شد. بیشتر از 300 میلی گرم( معادل 5 فنجان قهوه فوری) قهوه در روز می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود.

 

همانند بیشتر افرادی که در این عصر فناوری زندگی می‌کنند، شما نیز ممکن است زندگی پرمشغله‌ای داشته باشید. به کارگیری نکاتی که در این مقاله گفته شود می‌تواند در کنترل و مدیریت میگرن مفید باشد. همچنین برخی از تغییرات کوچک در سبک زندگی برای کمک به درمان و مدیریت میگرن مفید خواهد بود.